Handelsbetingelser - B2B
-
-
1. Anvendelsesområde
Disse betingelser gælder for alle ydelser leveret af Statera Rego ApS (“Leverandøren”) til erhvervskunder (“Kunden”), medmindre andet er skriftligt aftalt. Kundens egne betingelser finder ikke anvendelse, medmindre de udtrykkeligt er accepteret skriftligt af Leverandøren.
2. Ydelser
Leverandøren tilbyder rådgivnings-, udviklings- og coachingydelser med et ledelsesmæssigt og spirituelt perspektiv. Ydelserne tilpasses den enkelte kunde og har et udviklingsmæssigt formål. De udgør ikke juridisk, økonomisk eller sundhedsfaglig rådgivning.
3. Aftaleindgåelse
Aftale anses for indgået, når Kunden skriftligt har accepteret Leverandørens tilbud, herunder via e-mail eller elektronisk system (fx Dinero). Eventuelle ændringer skal ske skriftligt.
4. Pris og betaling
Alle priser angives ekskl. moms og andre afgifter. Betaling sker netto 8 dage fra fakturadato, medmindre andet er aftalt.
Ved forsinket betaling beregnes morarente i henhold til rentelovens § 5 samt rykkergebyr på kr. 100 pr. rykker.
Ved væsentlig forsinkelse med betaling forbeholder Leverandøren sig ret til at suspendere ydelser, indtil betaling er modtaget.5. Ydelser, betaling og opsigelse
Ved Kundens accept af tilbuddet anses ydelsen for igangsat, og der opstår samtidig en bindende betalingsforpligtelse svarende til prisen for det tilbudte, medmindre andet er skriftligt aftalt.
Ydelser faktureres samlet ved aftalens indgåelse og skal forudbetales.
Kunden kan ikke opsige eller afbryde en igangsat ydelse. Forudbetalt beløb refunderes ikke ved opsigelse, aflysning eller udeblivelse efter accept, uanset om ydelsen fuldføres.
Eventuel refusion kan alene ske efter skriftlig aftale med Leverandøren og vil i givet fald ske efter Leverandørens rimelige skøn, under hensyntagen til allerede leverede ydelser, reserveret tid og administrative omkostninger.
Ved tidsbestemte sessioner eller aktiviteter skal aflysning ske senest 24 timer før aftalt tid. Ved senere aflysning anses ydelsen som leveret.6. Levering og udførelse
Leverandøren tilpasser alle ydelser individuelt og udviser fleksibilitet i planlægning og tilrettelæggelse. Levering sker efter aftalt ramme og efter bedste faglige standard.
Leverandøren er berettiget til at anvende underleverandører og kan justere tidsplaner, metoder og indhold, når det er nødvendigt for kvaliteten eller gennemførelsen af ydelsen.7. Ansvarsbegrænsning
Leverandørens samlede ansvar er begrænset til direkte tab og maksimalt til DKK 15.000 pr. aftale, uanset tabets årsag eller karakter.
Ansvarsbegrænsningen gælder særskilt for hver indgået aftale eller forlængelse, uanset om Kunden har flere løbende eller tidligere samarbejder med Leverandøren.
Leverandøren er ikke ansvarlig for indirekte tab, driftstab, avancetab eller andre følgeskader.
Ansvarsbegrænsningen gælder ikke ved forsæt eller grov uagtsomhed.8. Fortrolighed
Leverandøren forstår og respekterer, at samarbejdet ofte omhandler personlige og fortrolige forhold.
Alle oplysninger behandles fortroligt af Leverandørens medarbejdere, konsulenter og samarbejdspartnere og må ikke videregives uden Kundens samtykke, medmindre det kræves ved lov.
Fortrolighedsforpligtelsen gælder uden tidsbegrænsning.9. Immaterielle rettigheder
Alt materiale, koncepter, metoder og dokumentation tilhører Leverandøren.
Kunden opnår ingen rettigheder hertil og må ikke kopiere, videredistribuere eller anvende materialet kommercielt uden forudgående skriftligt samtykke.10. Force majeure
Leverandøren er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse som følge af forhold uden for Leverandørens kontrol, herunder sygdom, IT-nedbrud, energimangel, naturkatastrofer, strejke eller lockout.
11. Lovvalg og værneting
Aftalen er underlagt dansk ret. Enhver tvist afgøres ved Retten i Kolding som første instans.
Disse betingelser gælder for alle erhvervsmæssige ydelser leveret af Statera Rego ApS og fastlægger rammerne for samarbejde, betaling, ansvar og fortrolighed.
-